Skal dit barn være en del af Helheden i Borris

Interesseret i Borris Børnehave/dagpleje?

I Borris findes en fantastisk børnehave og dagpleje. Er du/I interesseret i at høre nærmere om vores børnehave og dagpleje er første trin at tage kontakt til dagtilbudsleder Anita Østergaard Jørgensen på 9974 2695.

Interesseret i Borris Skole?

Der kan være mange forskellige grunde til et skoleskift, men det sker altid på baggrund af mange overvejelser. Hvis I overvejer et skoleskift for jeres barn, er I altid velkommen til at kontakte os for en nærmere snak om, hvad vi kan tilbyde. I er også altid velkommen til at komme forbi for at se skolen. Vi anbefaler, at I aftaler en tid med skolens kontor, så I kan få besvaret eventuelle spørgsmål på turen rundt i skolen lokaler.  Generelt er der gode forbindelser med bus til Borris fra til de omkringliggende større byer.

Skoleindskrivning i RKSK

I starten af det nye år åbner Ringkøbing-Skjern kommune for digital skoleindskrivning. Hver skole har sit eget distrikt og børn, der bor i dette distrikt, har ret til at blive indskrevet i distriktsskolen. Folkeskoleloven giver dog mulighed for, at man kan vælge en anden skole end distriktsskolen.

Borris Skole afholder informationsaften d. 9. januar 2024 i skolens gymnastiksal fra kl. 19.00 til 21.00. Hvis man er forhindret men ønsker at se skolen, bedes man kontakte skoleleder Ole Kronborg på 9974 2710. Han kan efter aftale give jer en rundvisning og svare på eventuelle spørgsmål om skolestart og Borris Skole.

Skolerne i Ringkøbing-Skjern Kommune har digital skoleindskrivning for kommende Børnehaveklasser i perioden 232.01.24 - 05.02.24. Hvis dit barn skal gå i en friskole, bedes du også indberette det på digital skoleindskrivning.

Hvis dit barn er født i 2017 eller er fra 2018 og ikke allerede er startet i 0. klasse vil du få en personlig indbydelse fra skolen i dit skoledistrikt. Modtager du ikke en indbydelse er det vigtigt, at du selv kontakter distrikt skolen.

I forbindelse med den digitale skoleindskrivning til Børnehaveklasser skal der også ske indskrivning til skolefritidsordning, hvis dette ønskes. Vær opmærksom på, at hvis du indskriver dit barn på en anden skole end distrikt skolen, kan du ikke indskrive til SFO på denne skole, det skal du gøre via digital pladsanvisning.

Med Venlig hilsen
Ole Kronborg