Dagplejen i Borris

Dagplejerne i Borris er en del af Børnehuset i Borris.

Pt er der 5 dagplejere tilknyttet Børnehuset.

Hver dagplejer har 3-4 børn, der dagligt kommer i deres hjem, derudover kan der i perioder være et gæstebarn.

Udgangspunktet for dagplejernes arbejde, er at give børnene nogle trygge og hjemlige rammer, hvori de kan opnå læring, dannelse, udvikling og trivsel

Dagplejen har stor samarbejde med Børnehuset, hvor de kommer hver tirsdag formiddag og laver aktiviteter sammen de yngste børnehavebørn, Mariehønsene.

Ligeledes laver Dagplejen og Mariehønsene temaforløb sammen. Personalet sparre med hinanden hvorved overgangen til børnehave bliver til gavn for alle partner.

Ligeledes har Dagplejen skolens gymnastiksal hver torsdag formiddag, hvor børnene udfordres motorisk, og hvor dagplejerne møder hinanden.

Endelig er der tilkoblet en dagplejepædagog, som mødes med dagplejerne og fører tilsyn.